Om mig och min familj

Hej!
 
Jag heter Emmy och är 24 år gammal i skrivande stund, arbetar som gruppledare på en kommunal lokalvårdsavdelning i samma kommun som jag bor i. Jag bor tillsammans med min sambo, i bloggen kommer han bara att kallas för D, och våra fyra djur. Vi har två hundar och två katter. Vi har bott tillsammans sedan mars i år och är förlovade sedan den 7 juli. Tillsammans så bor vi i en bostadsrätt på fyra rum och kök som vi håller på och renoverar till viss del.

När jag inte är på jobbet så har jag ju som sagt fyra djur att ta hand om. Alice, Zorro, Lasse och Texas.

Alice är en blandning mellan Golden Retriever och Schäfer och hon är min lilla (nåja, 28 kg väger hon) bebis. Jag har haft henne sen hon var 8 veckor gammal. Hon är född den 7 juni 2012. En väldigt kelsjuk tjej som ska vara med mig i princip överallt.



Texas är en helt vanlig huskatt som vi skaffade i november förra året. Extremt gosig som bebis, men har vuxit upp och blivit något mer självständig. Dock så älskar han att bli klappad och spinner för minsta lilla beröring. Han sitter väldigt sällan stilla så det är svårt att få till några bra bilder på honom, därför bjuder jag på en av mina favoritbilder från när han var liten.

 

Zorro och Lasse har flyttat med min sambo. Zorro är en blandning mellan border collie, karelsk björnhund, gråhund och en del andra raser. Han är 11 år gammal men pigg för sin ålder. Lasse är, precis som Texas, en huskatt och han är 5 år gammal. En riktigt slöfock som är galen i mat, om ni frågar mig. Zorro och Lasse kommer få vara lite mer anonyma i den här bloggen men någon gång då och då kanske det dyker upp någon bild. Tillsvidare får ni nöja er med de två små bilderna i headern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback