Graviditeten

Graviditetstestet tog jag den 22 november, då var mensen 5 eller 6 dagar försenad har jag för mig och jag hade samma inställning som vanligt. "Jahapp, nu har min kropp fuckat upp igen". Så var det dock inte. På skakiga ben gick jag ut från toaletten och ropade (vet inte om jag kan kalla det ropa, rösten var inte så stabil) till D som fortfarande låg kvar i sängen - "älskling, det är två streck på testet, men det har inte gått 5 minuter än". Resultatet ändrade sig inte efter dom där 5 minuterna :)
 
Det tog en hel evighet innan jag blev kissnödig igen så att jag kunde ta det andra testet som fortfarande låg kvar i förpackningen, men tillslut så... och även det var positivt!
 
Hur mår jag då? Överlag så mår jag ganska bra, men mat är inte lika gott längre och jag är illamående till och från. Värst på morgonen och eftermiddag/kväll. Förmiddagarna känner jag mig precis som vanligt. På vardagarna innan jobbet händer det att jag kräks, men det är bara för att jag duschar innan jag äter frukost. Kanske får börja ta det i omvänd ordning? Utöver det så är jag bara väldigt, väldigt trött.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback